zaterdag 25 december 2010

WEG ZOMER

De zomer is duidelijk voorbij
brrrrr, regen wind, kou, hagel,dit maakt mij echt niet blij
ik kan steeds slechter tegen kou
Zon en warmte, dat is waar ik van hou,
vrolijke mensen, mooie planten en bloemen in prachtige kleuren
zwoele zomeravonden met heerlijke geuren
genietend in de tuin of op je balkon
oooo-oooooh als dit toch eens dagelijks kon!
zittend op een terrasje in Amsterdam,
 nu is alles nat, koud, klam en stram
dikke truien, verwarming aan en benauwde luchtjes
met als resultaat vervelende kuchjes
ik begin van warme landen te dromen
en ga plannen maken hoe daar te komen
voor hoe lang en wanneer ik kan gaan
maar helaas, als ik zie wat dit gaat kosten zijn mijn mooie plannen alweer van de baan
het blijft bij dromen en ik zal me wederom naar de grillen van het weer moeten schikken
en me ècht niet af laten schrikken
kaplaarzen, bontlaarzen, warme mutsen, wanten en dikke jassen
met bevroren, gladde wegen zullen we extra op moeten passen
en als troost een grote beker hete chocolademelk met een brok speculaas
zó worden we ook deze winter wel weer de baas
zittend op de bank met een goed boek in een warm huis
kijkend naar warmere oorden op de buis
daar, ver weg, is het misschien warm, maar ook niet alles koek en ei
dus ....... zuchtend ....... berust ik in mijn lot, denk aan de komende zomer en word weer blij !
in Liefde, Suzan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten