donderdag 2 december 2010

SNEEUW EN STILTE

Zachtjes fluistert een fijne sneeuw naar beneden
boven op een bevroren laagje van twee dagen geleden
alweer, denk ik een beetje opstandig
ik wil naar buiten ! maar wees nou verstandig
je móet niets, dus blijf binnen
wat moet je daar in die kou beginnen
het is bovendien ook glad, zo praat ik tegen mijzelf, loop geen risico op gebroken armen, benen of kuiten
dus blijf ik lekker in mijn warme huis en schrijf dit gedicht en luister naar de STILTE, binnen en buiten
wat is dàt móói! heb je dat wel eens gehoord ? ik word hier zó rustig van.......
velen kunnen hier niet tegen, lopen er voor weg, weet je, het maakt ze bang !
ze moeten altijd de tv of de radio aan, of praten
helaas hebben ze het meestal zelf niet in de gaten
ze zijn bang voor zichzelf, daarbinnen is zovéél.....
ze houden alles verstopt, ze zijn niet héél
als je daar iets over zegt word het meestal ontkent
het wordt vaak willens en wetens niet herkent
jammer, de mensheid zou zó véél gelukkiger kunnen zijn
als àlles toch eens werd losgelaten....... STILTE is zó fijn
en....... het werkt ook nog genezend
als je "IN de STILTE kunt gaan" , word je ècht gezegend
ga Mediteren
het is eenvoudig te leren
de beloning van je volharding is het waard
alles in je bedaart
je Leven verandert en wordt rijker en jij wordt een blijer en gelukkiger mens
is dat niet de vervulling van een grote wens?
Waar wacht je nog op ???
In LIEFDE, Suzan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten