woensdag 6 oktober 2010

EVEN VOORSTELLEN, DUS NIET MEER HELEMAAL "ONBEKEND"

Mijn naam is Suzan de Bliek, geboren 11- 08 - 1940 in Middelburg, vanaf 1959 woonachtig in Amsterdam, ik ben Yoga - Meditatie - Docente, affichetekenares/docente,teken en schilder vanuit Meditatie en heb vele lessen en workshops gegeven, schrijf gedichten. Heb vele expositie's mogen houden en heb op uitnodiging vele lezingen gegeven.
Werd in 1998 weduwe, heb een prachtige zoon en ben in 2008 weer getrouwd met een Liefdevolle man.
Bovenste foto: Suzan met echtgenoot Hesham in 2009, onderste foto : Suzan in 2008.

CV
Op 11-8-1940 werd ik in Middelburg geboren. Het was Zondagmiddag.
Mijn vader tekende en schilderde en ik ben er mee begonnen op het moment dat ik een potlood vast kon houden als klein meisje, meestal naast hem zittend op de grond of languit liggend op de grond met papier en potloden, genietend van het samenzijn op zo'n speciale manier.
Mijn eerste expositie was op vijftien-jarige leeftijd als lid van de schilderclub "Coloriet"olv Jacques Prince.    
           Ik vertrok op mijn zeventiende uit Zeeland en kwam na diverse omzwervingen op negentien-jarige leeftijd, net getrouwd, in Amsterdam, kreeg op mijn éénentwintigste jaar een zoon, en heb hier in Amsterdam wortel geschoten. Ik bleef, met korte onderbrekingen, tekenen en schilderen.
Ik volgde een beroepsopleiding tot reklame-tekenares-ontwerpster, ESTOR STUDIO SCHOOL, en gaf jarenlang , met héél véél plezier, les in lak- en plakkaatschrijven en lijn- en illustratie-tekenen in de zelfde school als waar ik mijn opleiding had gekregen, had een éénvrouws reklamestudio, bleef ook het vrije tekenen en schilderen beoefenen, wat af en toe werd geëxposeerd.
Op een vrije dag ging ik de stad in met de bedoeling te gaan winkelen, kwam op een boekenafdeling van een groot warenhuis terecht,ik ben altijd een "boekofiel" geweest, en werd a.h.w. naar een boek toe getrokken, ik gaf hier aan toe pakte het uit de kast en keek het in, het was een boek over Yoga, ik kocht het en in plaats van een dagje winkelen ging ik rechtstreeks naar huis, volkomen on-bewust van wat ik eigenlijk had gekocht, ik had helemaal geen belangstelling voor Yoga "dacht" ik.
Thuis gekomen las ik het boek in de spreekwoordelijke één adem door en begon de volgende dag met de oefeningen.
Na drie maanden ging ik zoeken naar een Yoga-leraar bij mij in de buurt, vond er een en ging op les. Ik vond het zó fijn en het voelde zó " bekend en vertrouwd" dat ik er méér mee wilde doen, ik vond dat ik dit door moest kunnen geven aan anderen en dus ging ik de opleiding voor Yoga-docenten volgen, UNIDE olv Hans Wesseling.
         Na verloop van tijd ging ik het reklamewerk afbouwen en stopte er mee, ik stopte zelfs met het les geven hier in, mijn levens-overtuiging veranderde zó totaal dat dit niet meer samen ging
Na een periode van werken aan eigen "ont-wikkel-ing" heb ik het geleerde en verder "ont-wikkel-de" weer door gegeven in de vorm van Yoga-lessen, workshops, bestaande uit een lezing, Yoga,, Meditatie en Meditatief-tekenen en -schilderen, weekenden op uitnodiging door het hele land.
Gaf in de zomer ook Yoga-lessen en Mandala's tekenen  op een naturistencamping.
 Ben ook vijftien jaren lid geweest van A.M.O.R.C., waar ik me goed heb kunnen ont-wikkel-en en veel heb geleerd.
Heb een korte cursus Mandala schilderen gevolgd bij Pieter Torensma om verder te ontwikkelen waar ik reeds mee bezig was.
Yoga en Meditatie zijn mijn Levensweg, ook het " Lichtwerk"wat ik heb mogen ervaren met Ronna Herman en  Steve en Barbara Rother en de Groep. Een weg van  "juiste afstemming", van "ZELF-bewust-wording", ontwikkeling, groei, een weg van "werken aan/met je ZELF/zelf, een weg van zelf-discipline, een weg zó boeiend, leven gevend en leven - (ver) vullend, dat ik dit vol LIEFDE door wil geven aan wie er voor open staat om ZIJN/HAAR EIGEN BOEK te lezen, het mooiste boek ooit geschreven !
Het Meditatief- schilderen en - tekenen en ook het schrijven van gedichten, is iets wat hier als "van ZELF sprekend" uit voort vloeit. Mijn schilderijen, tekeningen en gedichten zijn symbolische beelden van mijn eigen "ont-wikkel-ing".

Suzan ( Hafma) de Bliek heeft oa geëxposeerd:

2x schilderclub Coloriet, Middelburg ( groepsexpositie)
etalage kapsalon "ALL INN"  Haarlem ( doorlopend)
2x KOSMOS Amsterdam
bibliotheek Molenwijk Amsterdam
3x HIMALAYA  Amsterdam
galerie DE GANG Zaandam ( doorlopend)
De Roos Amsterdam
Paranormale Beurs Zaandam
Paranormale Beurs Zeewolde
Paranormale Beurs Amsterdam
3x kunstmarkt Zeewolde
Grootloge Rozekruisers Orde AMORC  Den Haag
Diensten Centrum Landsmeer
Galerie UHM Den Ilp
5x Bethelkerk met de groep De Noord Westers Tuindorp Oostzaan
Galerie 't Vorstenburch Zaandam
Info Centrum Twiske met de groep De Noord Westers
Landgoed Stalkestins Twijzelerheide Friesland ( groepsexpositie)

ik hoop dat U tijdens het lezen en kijken van en naar wat op mijn blog staat net zo veel LIEFDE, LICHT en HARMONIE mag ervaren als ik deed tijdens het creëren van al wat er op staat
                                                IN LIEFDE, Suzan de Bliek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten