maandag 8 februari 2016

aan mijn geliefde

je bent verslaafd aan alcohol, drugs en medicijnen, dat is zwaar en af en toe voor beiden héél èrg zwaar als je schoon bent ben je een prachtig, liefdevol en zorgzaam mens zodat ik mij niemand anders wens maar zodra de duivel in je kruipt en je weer gebruikt zodat het hele , kleine, huisje smerig ruikt naar alcohol en weet ik veel meer verander je totaal in een vreemde keer op keer ik word misselijk van de stank en zo verdrietig omdat.... ik ken je niet meer je luistert naar niks en niemand en doet precies wat je wil,ongeacht de gevolgen, wij hebben geen contact, telkens weer na negen jaren heb ik er genoeg van en wil scheiden, ook niet de eerste keer trouwens,maar ik word ziek, ziek van "al-lès" nadat alles is geregeld en de rust over me komt van even niks te moeten en het weten dat jij, na de uitspraak, naar buiten wordt gekegeld en ik eindelijk de rust zal krijgen om in mijn eentje verder te gaan en mijn Spirituele leventje weer op te pakken zonder alle zorgen door en om jou maar dan begint het: ik zie jouw worsteling, en ik laat je, ik kan even niks,je gaat van hier naar daar en wordt steeds verdrietiger, en ik voel: IK HOU VAN JOU elke dag zie ik de aftakeling en voel de mijne,ik eet niet meer, leef alleen op water, ik ben ziek en beleef hoe simpel het zou zijn om mijZELF lekker in alle rust weg te laten gaan zo heerlijk in alle rust wegglijden, alles van de baan maar na een paar weken, door elkaar gerammeld door een flinke bronchitis, een penicillinekuur en dan ineens, een zin in een karbonade,(vegetariër hihihihi) gekookte aardappeltjes en spercieboontjes, ben jij degene die naar de winkel gaat SAMEN staan we in de keuken en maken dit klaar en eten SAMEN, dat was een goede daad ik beleef van alles in mijn schemerige toestand, zie mijn leven als alleenstaande en vind het niks, zie het jouwe met een bijstand in een huis van het Leger de Heils en zie je verder aftakelen en vind ook dit natuurlijk niks want......IK HOUD NOG STEEDS VAN JOU , je bent een prachtige ZIEL, die veel LIEFDE nodig heeft die Liefde heb ik je negen jaar lang gegeven, maar kennelijk niet genoeg,wederom zet ik je in HET LICHT en hoop dat de LIEFDE die jij nodig hebt jou geeft zodat je kunt genezen nog in dit Leven ik hoop dat ik weer de Kracht mag krijgen om te geven want ook jij hebt ingezien wat de consequenties zijn van een scheiding en wil ze niet ik moet nu aan mijZELF/zelf denken, want heb echt geen energie op het moment, hang nog het liefst de hele dag op de bank met niets..... wil niks horen of zien, alleen maar ZIJN en zelfs dat is af en toe te veel voor mij jij zorgt voor mij en houdt van mij het is weer WIJ trouwen kun je zo, niemand die iets vraagt maar scheiden.....ooooooooh ik zou eigenlijk dingen moeten zeggen om alles erger te maken en dat wil ik niet, ik LIEG NIET voor niks en niemand omdat dat iemand behaagd NEE ik blijf eerlijk tot het eind en zie; zo zal er dus weer geen scheiding komen ik ben bang, wij hebben LEVENSLANG en dat dus ook dit huwelijk wordt; TOT DE DOOD ONS SCHEIDT...............

1 opmerking:

  1. Tjonge lieve Suzan.
    Luister naar je hart.
    Luister naar je lichaam
    Veel liefde licht en kracht stuur ik je.
    Warme groet dikke knuffel
    Martine de Waart

    BeantwoordenVerwijderen